Jeg arbejder på et advokatfirma i nærheden af München.
Her er et lille uddrag.
Selvom vi generelt stræber efter at opnå et højere kompensationsbeløb, mener vi, at det giver mening for dig at acceptere tilbuddet i dette tilfælde. Dette skyldes følgende årsager:
1. Vi er klar over, at Hillside planlægger at omstrukturere sine virksomheder, hvilket kan øge risikoen for håndhævelse.
2. Hillside har modtaget en ny licens i Tyskland under en ny juridisk enhed, hvilket har udløst rygter om mulige likvidationsprocedurer.
- (Fra mig) Personligt synes jeg simpelthen, det er frækt. Det minder mig altid om de byggefirmaer, der lukker med et par års mellemrum og genåbner under et andet navn for at undgå at betale de forsinkede retssager. Noget skal virkelig ændres i Tyskland (Europa).
3. Vi anser det for meget sandsynligt, at Hillside planlægger at likvidere de "gamle" ENC'er, hvilket kan give anledning til legitim bekymring blandt sagsøgerne.
4. Vi har fastslået, at nogle krav mod Hillside i det mindste delvist er i risiko, fordi der opstod tab, mens bet365 stadig blev drevet af en af Gibraltars LP'er (før november 2018). Mulighederne for succes i disse sager i retten, især med hensyn til fuld refusion, er derfor reduceret og underlagt øget risiko.
Hvis en likvidation er sandsynlig, vil likvidationsprovenuet sandsynligvis være langt mindre end de angivne 37,5%. Derudover opstår spørgsmålet om, hvorvidt der overhovedet vil være beløb til rådighed fra den anden part. På denne baggrund råder vi dig til at acceptere forliget. Den retssagsfinansierende part, der finansierer din retstvist, ønsker også at acceptere forliget hurtigt og har bedt os om også at anmode om godkendelse på deres vegne.