Hej,
Mange tror, at de har fundet et stort "held" i Ombudsmanden, og at han nu vil tage sig af alt det andet for dem, men det er ikke tilfældet.
Ombudsmanden tjekker, om banken har begået en fejl; banken er ikke forpligtet til at foretage en tilbageførsel. Dette gælder kun, hvis kortoplysningerne var kendt af tredjemand, i hvilket tilfælde banken skal handle; i alle andre tilfælde er der ingen forpligtelse. Det ofte citerede punkt 12.8 fra VISA kunne muligvis fungere, men jeg ser en chance på 20%.
Det ville være dejligt, hvis jeg kunne deltage i ulovligt spil med falske koder og så bare få dem tilbage, spil uden nogen risiko.
Ombudsmanden vil kontrollere, om transaktionerne er blevet verificeret; hvis ja, har banken gjort sin pligt.
Alt andet er en privat tvist, og det skal banken ikke føre tilsyn med. Selvom ombudsmanden sagde, at banken skulle foretage en tilbageførsel, behøver den ikke at gøre det, ombudsmanden er ikke juridisk bindende. Og jeg er ikke bekendt med nogen beslutninger fra forskellige lande, der er til fordel for spilleren; de har en tendens til at afgøre imod spilleren.
Spilleren er ansvarlig for sine betalinger med kortet, ikke banken. Og hvad mere er, at skjule MCC er lidt af en gråzone. Indtil videre har ingen domstol taget stilling til dette, ifølge VISA er det tilsyneladende forbudt og Mastercard har ikke kommenteret dette, kun i pressen.
Jeg ved ikke, hvem der har skrevet det, men nogen forsøgte at kontakte Mastercard. Forvent ikke meget, Mastercard kommunikerer ikke med kortholdere, dette er bare en besked de sender af høflighed, du kan vente evigt på et svar. De kommenterer ikke på dette.
Det er bedre at lægge sin energi i at blive fri for spil end at genere ombudsmanden. Selvom han har svaret dig, er det på ingen måde et "godt tegn" - ombudsmanden gør sit arbejde. Han har formentlig allerede behandlet 234 andre sager relateret til spil og venter bare på bankens svar, hvis det overhovedet kommer 😉
Jeg angriber ikke nogen med dette indlæg, jeg beskriver blot mit synspunkt, baseret på mine egne erfaringer og forskning.