Anstændig skabelon at bruge, hvis nogen af jer vil bruge den
Kære [Banknavn]-tvistteam,
Jeg skriver for formelt at rejse en klage og anmode om hurtig handling vedrørende en transaktion, der er vist på min konto:
Sælgernavn:
Transaktionsdato: [Indsæt dato]
Transaktionsbeløb: [Indsæt beløb]
På tidspunktet for denne transaktion var (og forbliver) jeg registreret hos GAMSTOP, den nationale selvudelukkelsesordning for spilletjenester i Storbritannien.
Derudover har min [Bank Name]-konto en hasardspilblok aktiveret, specielt designet til at forhindre hasardspilrelaterede transaktioner i at blive behandlet.
På trods af disse beskyttelser blev denne betaling behandlet, fordi sælgeren fejlkodede transaktionen og forklædte den som en ikke-gambling-tjeneste. Dette resulterede i en klar omgåelse af min spilleblokering og selvudelukkelse, hvilket udsatte mig for skader, som jeg aktivt havde søgt at forhindre.
Denne situation udgør en vildledende handelspraksis i henhold til Forbrugerbeskyttelse mod illoyal handel 2008 og en manglende omsorgspligt fra både forretningens side og de involverede betalingssystemer.
I henhold til FCA-retningslinjerne forventes finansielle virksomheder at tage rimelige skridt for at beskytte sårbare kunder, især når en spilleblok er aktiv. Den forkerte kodning af denne transaktion underminerer også effektiviteten af sådanne beskyttelsesforanstaltninger.
Jeg beder derfor om:
En øjeblikkelig undersøgelse af denne transaktion.
En fuld tilbageførsel på grund af urigtige oplysninger og brud på forbrugerbeskyttelsesreglerne.
Skriftlig bekræftelse af de foranstaltninger, der er truffet for at imødegå denne klage.
Hvis denne klage ikke bliver løst til min tilfredshed, forbeholder jeg mig retten til at eskalere sagen til Financial Ombudsman Service uden yderligere varsel.
Behandl denne sag hurtigst muligt i betragtning af sårbarhedskonteksten og de involverede risici.
Med venlig hilsen
[Dit fulde navn]
[Din adresse]
[Dit kontonummer]
[Dine kontaktoplysninger]
Decent template to use if any of you guys want to use it
Dear [Bank Name] Disputes Team,
I am writing to formally raise a complaint and request urgent action regarding a transaction that has appeared on my account:
Merchant Name:
Transaction Date: [Insert date]
Transaction Amount: [Insert amount]
At the time of this transaction, I was (and remain) registered with GAMSTOP, the national self-exclusion scheme for gambling services in the UK.
In addition, my [Bank Name] account has a gambling block enabled, specifically designed to prevent gambling-related transactions from being processed.
Despite these protections, this payment was processed because the merchant miscoded the transaction, disguising it as a non-gambling service. This resulted in a clear bypass of my gambling block and self-exclusion, exposing me to harm that I had actively sought to prevent.
This situation constitutes a misleading commercial practice under the Consumer Protection from Unfair Trading Regulations 2008 and a failure of duty of care by both the merchant and the payment systems involved.
Under FCA guidelines, financial firms are expected to take reasonable steps to protect vulnerable customers, particularly when a gambling block is active. The incorrect coding of this transaction also undermines the effectiveness of such protection measures.
I am therefore requesting:
An immediate investigation into this transaction.
A full chargeback under grounds of misrepresentation and breach of consumer protection regulations.
Written confirmation of the actions taken to address this complaint.
If this complaint is not resolved to my satisfaction, I reserve the right to escalate the matter to the Financial Ombudsman Service without further notice.
Please treat this matter with urgency given the vulnerability context and the risks involved.
Yours sincerely,
[Your Full Name]
[Your Address]
[Your Account Number]
[Your Contact Information]
Automatisk oversættelse: