Hej alle sammen,
Jeg har fulgt forummet ret tæt i et stykke tid, selvom jeg ikke har skrevet så meget, primært fordi det ser ud til, at mange af de forhandlere, vi tidligere handlede med, har ændret sig.
Jeg ville dele noget baseret på min egen erfaring og et positivt resultat, jeg har haft med Financial Ombudsman Service (FOS). Hvis du foretager tilbagebetalinger af varer og tjenester, skal du være meget forsigtig med, hvordan du gør det. Banker er nu klar over, at mange af disse transaktioner vedrører svindel, og hvis noget er forkert repræsenteret, kan det gøre tingene meget sværere for dig i det lange løb.
Det har taget mig omkring et år at nå til et punkt, hvor jeg har været i stand til at inddrive næsten alle de betalinger, jeg har foretaget, men det skete kun, fordi jeg fulgte den korrekte proces og holdt fast i den. Jeg ved, at nogle personer indsender chargebacks under forskellige årsagskoder, men det kan potentielt åbne op for problemer med vildledning og endda CIFAS-markeringer.
Ville bare lige give alle en advarsel om risiciene. Jeg håber, I alle har det godt, men pas venligst på, når I går igennem processen, da det kan have en varig effekt, hvis det håndteres forkert.
Hi everyone,
I’ve been following the forum pretty closely for a while, even though I haven’t posted much, mainly because it looks like many of the merchants we previously dealt with have changed.
I wanted to share something based on my own experience and a positive outcome I’ve had with the Financial Ombudsman Service (FOS). If you’re raising chargebacks for goods and services, please be very careful about how you do it. Banks are now aware that many of these transactions relate to scam activity, and if anything is misrepresented it can make things much harder for you in the long run.
It’s taken me about a year to get to a point where I’ve been able to recover almost all of the payments I made, but that only happened because I followed the correct process and stuck with it. I know some people are submitting chargebacks under different reason codes, but doing that can potentially open you up to misrepresentation issues and even CIFAS markers.
Just wanted to give everyone a heads-up to be mindful of the risks. I hope you’re all doing well, but please take care when going through the process because it can have a lasting impact if handled incorrectly.
Automatisk oversættelse: