Åh, jeg kan se. Det er meget frustrerende, 8k er åbenbart mange penge, jeg har ikke så meget i kortbetalinger, men de fleste af mine er SEPA, der løber op i titusindvis også, men med Pixeleum kun 800 £. De sagde ikke, at de ikke længere er en betalingsbehandler for mig, men at "aftaler med andre parter er uden for vores bekymring." Jeg fik et lignende svar fra Elegro (en anden Santeda-købmand for dem, der ikke kender) også for nylig.
Jeg er ikke ekspert i sådan noget, men jeg undrer mig bare over, hvordan forretningsforholdet eksisterer mellem disse købmænd og de ulicenserede gamblingselskaber. Er de drevet af de samme personer eller tager de bare en provision fra fejlkodningen af disse transaktioner sammen med deres legitime forretningsinteresser? Det ser ud til at være ulovligt, hvad de laver, men når du så rejser med FCA og andre regulerende organer, er der tilsyneladende ingen, der bekymrer sig. Elegros egen hjemmeside siger, at købmænd, der bruger deres platform til ulovligt spil, er imod deres egne vilkår, og at de ikke tjener britiske individer, men når du gør dem opmærksom på dette, virker de ikke det mindste bekymrede!
Oh I see. That’s very frustrating, 8k is obviously a lot of money, I don’t have that much in card payments but most of mine are SEPA running into the tens of thousands also but with Pixeleum just £800. They didn’t say they’re no longer a payment processor to me but that ‘arrangements with other parties are beyond our concern.’ I had a similar response from Elegro (another Santeda merchant for those unfamiliar) recently too.
I’m not an expert at stuff like this but I just wonder how the business relationship exists between these merchants and the unlicensed gambling companies. Are they run by the same people or just take a commission from the miscoding of these transactions alongside their legitimate business interests? It does seem to be illegal what they’re doing but then when you raise with FCA and other regulatory bodies no one seems to care. Elegro’s own website says merchants using their platform for illegal gambling is against their own Terms and they don’t serve UK individuals but when you bring this to their attention they don’t seem in the slightest bit concerned!
Automatisk oversættelse: