Hej alle sammen,
Jeg ville dele min oplevelse og bede om jeres feedback på et alvorligt problem, jeg har med Revolut, som jeg synes passer perfekt til denne tråd om forkerte MCC'er og Curaçao-licenser.
Jeg har foretaget transaktioner med en spiludbyder, der ifølge min research opererer ureguleret i Spanien (dens primære domæne er blokeret, selvom de bruger alternative domæner, der er tilgængelige).
Mit største problem er de fuldstændig modstridende og vildledende oplysninger, som Revolut har givet mig:
I appen og fra Revolut-support: Transaktioner blev vist under kategorier, der IKKE angav hasardspil. For eksempel "ikke-hasardspilvirksomheder", "Supermarkeder og fødevarer" eller "PROFESSIONELLE TJENESTER". Dette fik mig til at tro, at jeg ikke foretog hasardspilbetalinger.
Når jeg forsøger at bestride betalinger (med Revolut-support): Pludselig får jeg besked om, at "kortselskabets regler (Visa/Mastercard) har klassificeret transaktionerne som hasardspil." Det værste er, at Revolut-support selv indrømmer, at den kategorisering, der vises i deres system (den jeg ser i appen), "muligvis ikke afspejler dette nøjagtigt." Med andre ord anerkender de, at kortselskabet har en MCC til spil, men de viser mig en generisk i appen.
Modsigelse af RevPoints: Revolut har en politik om ikke at tildele RevPoints for gamblingtransaktioner. Jeg har bekræftet, at jeg IKKE blev tildelt RevPoints for disse transaktioner. Dette beviser, at Revolut internt klassificerede dem som gambling fra starten, på trods af at de blev vildledt af at blive vist andet i appen. Da jeg spurgte, hvorfor der ikke blev tilføjet point til køb, der "ifølge dig ikke var gambling inden for Revolut", kunne supporten ikke give et sammenhængende svar.
Inkonsekvens i blokeringen: Revolut fortalte mig, at de blokerer visse spiludbydere på grund af "lokale regler i Spanien". De blokerede dog ikke transaktioner til denne udbyder (hvilket er ulovligt i Spanien). Da jeg spurgte, hvorfor disse transaktioner ikke var blokeret, hvis de var spiltransaktioner, gav supporten mig kun undskyldninger om kompleksiteten af blokeringerne.
Derudover har jeg opdaget, at jeg havde en lignende transaktion med en anden bank (ING), som også er kategoriseret generisk ("Køb (andet)"), hvilket antyder et bredere problem med, hvordan finansielle institutioner håndterer disse kategoriseringer.
Jeg har indgivet en intern klage til Revolut og afventer dens afgørelse, før jeg om nødvendigt kan kontakte den spanske nationalbank.
Mit spørgsmål er: Mener du, at jeg med alle disse beviser på modsigelser og bedrag fra Revoluts side har et solidt argument for at kræve en refusion? Har nogen haft lignende oplevelser med Revolut og denne dobbelte MCC, de bruger til tvister?
Tak for din hjælp!