Jeg fik dette sidste brev tilbage fra Monzo i dag ...
Jeg hedder Lowri, og jeg er klagebehandler hos Monzo. Jeg har kigget på din
klage og fandt følgende.
Min undersøgelse fandt ingen beviser, der understøtter din klage
Jeg har undersøgt din klage og fundet ud af, at vi gav dig et forventet niveau af
service.
Jeg forstår din frustration over, at vi afviste din svindelrapport og bad dig om det.
at udfylde formularen igen med de relevante oplysninger. Jeg har gennemgået din anmodning, og
Jeg er sikker på, at vi afviste dette korrekt, da vi ikke havde de nødvendige oplysninger til
den slags påstande.
Desværre, hvis vi ikke kan fremlægge tilstrækkelige beviser for, hvad der skete, eller ikke kan forklare
vores krav, ja, det er meget sandsynligt, at forhandleren vil afvise vores tilbageførsel
direkte fordi vi ikke har noget håndgribeligt bevis for, at forhandleren har gjort noget
forkert, hvilket betyder, at vi ikke kan få dine penge tilbage.
Monzo Bank Limited (Monzo) er et selskab registreret i England og Wales (nr. 09446231)
registreret på Broadwalk House, 5 Appold Street, London EC2A 2AG. Monzo er autoriseret af
Prudential Regulation Authority (PRA) og reguleret af Financial Conduct Authority og
PRA. Vores nummer i registeret for finansielle tjenester er 730427.
Jeg vil også gerne nævne her, at Mastercard har forskellige regler for, hvad der kan bestrides,
så ikke alle transaktioner er automatisk berettiget til en chargeback. Jeg er bange for, at
Transaktioner er noget, som Mastercard ikke tillader os at bestride.
I henhold til Mastercards retningslinjer for tilbagebetaling:
For transaktioner, hvor værdi eller aktiver købes til spil, investering
eller lignende formål: Denne tilbagebetalingsret er kun tilgængelig for en transaktion i
hvor den købte værdi eller de købte aktiver ikke fremgik af den aftalte konto
mellem kortholderen og forhandleren.
For at undgå tvivl gælder der ikke chargeback-rettigheder for:
1. refusioner, udbetalinger eller anmodninger om overførsel,
2. vilkår og betingelser eller kontoadgang,
3. gevinster, gevinster eller tab, eller
4. brug eller efterfølgende brug.
Vi vil gerne hjælpe dig med dette, og jeg beklager enhver frustration, stress eller
ulemper, dette har forårsaget dig, men vi følger blot vores egne interne retningslinjer
procedurer samt de regler, der er fastsat af Mastercard.
Efter en grundig gennemgang af din klage kan jeg bekræfte, at vi ikke har foretaget
eventuelle fejl i afvisningen af de anmodede indsigelser, og vi har handlet i overensstemmelse med vores
Monzo Bank Limited (Monzo) er et selskab registreret i England og Wales (nr. 09446231)
registreret på Broadwalk House, 5 Appold Street, London EC2A 2AG. Monzo er autoriseret af
Prudential Regulation Authority (PRA) og reguleret af Financial Conduct Authority og
PRA. Vores nummer i registeret for finansielle tjenester er 730427.
2 interne procedurer og Mastercard retningslinjer. Jeg håber dog, at mine forklaringer
kaste lys over tilbagebetalingsprocesserne.
Jeg er ked af, at du var utilfreds med vores service, men jeg håber, du synes, at
resultatet her er retfærdigt. Jeg har underrettet de relevante teams om din klage, så de
kan bruge dette til at forbedre deres tjenester.
Hvad skal man gøre, hvis man ikke er tilfreds
Dette brev er det, der kaldes vores 'endelige svar' på din klage. Hvis du har
Har du nogle afklarende spørgsmål, vil jeg gøre mit bedste for at besvare dem. Alternativt har du
ret til at indgive din klage til den finansielle ombudsmand gratis – men
Du skal gøre dette inden for 6 måneder efter datoen for dette endelige svar.
Hvis du ikke indsender din klage rettidigt, har Ombudsmanden ikke vores
tilladelse til at behandle din klage, og vil kun være i stand til at gøre det i begrænset omfang
omstændigheder. For eksempel hvis Ombudsmanden mener, at forsinkelsen var som en
følge af ekstraordinære omstændigheder.
For information om, hvordan du kan indsende klagen, gå til Finansombudsmanden
Servicens hjemmeside og læs deres forbrugerbrochure.
Tak,
Lowri Addams
Monzo Klageteam
I got this final letter back from monzo today ...
I’m Lowri, and I’m a complaint handler at Monzo. I’ve been looking at your
complaint and found the following.
My investigation didn’t find evidence to support your complaint
I’ve investigated your complaint and found we gave you an expected level of
service.
I appreciate your frustration with us having rejected your fraud report and asking
to fill the form again with the relevant information. I’ve reviewed your request, and
I’m confident we rejected this correctly, as we didn’t have the details needed for
these kinds of claims.
Unfortunately if we can’t provide enough proof of what happened, or can’t explain
our claim well, it is highly likely that the merchant will reject our chargeback
outright because we don’t have any tangible proof of the merchant doing anything
wrong, meaning we won’t be able to get your money back.
Monzo Bank Limited (Monzo) is a company registered in England and Wales (No. 09446231)
registered at Broadwalk House, 5 Appold Street, London EC2A 2AG. Monzo is authorised by the
Prudential Regulation Authority (PRA) and regulated by the Financial Conduct Authority and the
PRA. Our Financial Services Register number is 730427.
1I’d also like to state here, Mastercard has various rules as to what can be disputed,
so not all transactions are automatically eligible for a chargeback. I’m afraid the
transactions are something Mastercard doesn’t allow us to dispute.
As per Mastercard’s chargeback guidelines:
For transactions in which value or assets are purchased for gambling, investment
or similar purposes: This chargeback right is only available for a transaction in
which the purchased value or assets failed to appear in the account agreed to
between the cardholder and the merchant.
For the avoidance of doubt, chargeback rights are not available for:
1. refunds, withdrawals or transfer requests,
2. terms and conditions or account access,
3. winnings, gains or losses, or
4. use or subsequent use.
We do want to help you with this and I’m sorry for any frustration, stress or
inconvenience this has caused you but we’re simply following our own internal
procedures as well as the rules set out by Mastercard.
Following a thorough review of your complaint, I can confirm that we haven’t made
any errors in rejecting the requested disputes, and we’ve acted in line with our
Monzo Bank Limited (Monzo) is a company registered in England and Wales (No. 09446231)
registered at Broadwalk House, 5 Appold Street, London EC2A 2AG. Monzo is authorised by the
Prudential Regulation Authority (PRA) and regulated by the Financial Conduct Authority and the
PRA. Our Financial Services Register number is 730427.
2internal procedures and Mastercard guidelines. However I hope my explanations
shed some light into the chargeback processes.
I’m sorry that you were unhappy with our service, but I hope you think the
outcome here is fair. I’ve let the relevant teams know about your complaint so they
can use this to improve their services.
What to do if you’re not happy
This letter is what’s known as our ‘final response’ to your complaint. If you have
any clarifying questions, I’ll do my best to answer them. Alternatively, you have the
right to take your complaint to the Financial Ombudsman Service, for free – but
you must do so within 6 months of the date of this final response.
If you don’t refer your complaint in time, the Ombudsman won’t have our
permission to consider your complaint and will only be able to do so in limited
circumstances. For example, if the Ombudsman believes that the delay was as a
result of exceptional circumstances.
For information on how to refer the complaint, go to the Financial Ombudsman
Service website and read their consumer leaflet.
Thanks,
Lowri Addams
Monzo Complaints Team
Automatisk oversættelse: