Jeg havde et lignende svar oprindeligt fra landsdækkende, så jeg åbnede en klage, hvori jeg sagde, at jeg havde brugt alle tilgængelige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte mig selv, men handlende fejlkodede betalinger for at omgå systemet.
Visumtilbageførselsårsagskode 12.7:Ugyldige data
For enkelhedens og standardiseringens skyld har kortnetværk som Visa lavet en opdeling af de acceptable årsager til, at en kunde bestrider en kreditkorttransaktion ved at indgive en tilbageførsel. Hver af disse årsager har en udpeget "årsagskode", og banker tildeler den relevante kode til hver sag for at vise den givne årsag til tilbageførslen.
Det lyder simpelt nok, men virkeligheden er, at den givne årsag til en tilbageførsel måske eller måske ikke er den sande årsag. Derudover har hvert kortnetværk sit eget sæt årsagskoder - som, selvom de er næsten ens i funktion, ikke desto mindre adskiller sig fra hinanden. At holde styr på alle disse koder, sammen med de bedste måder at enten bekæmpe eller forhindre hver enkelt på, er udfordrende.
Med det i tankerne, lad os tage et kig på Visa Chargeback Reason Code 12.7: Ugyldige data.
Hvad er visumårsagskode 12.7?
Tilbageførselsårsagskode 12.7 er en opdateret version af ældre årsagskode 72 (betingelse 2), som blev udfaset under Visa Claims Resolution-initiativet. Denne kode gælder, når en transaktion blev godkendt, men indeholdt forkerte eller ugyldige data.
Den definition er dog ret bred og vag i sig selv. Det er rigtigt, at koden teknisk set kan gælde enhver forkert brug af data. Der er dog et par specifikke informationspunkter, der oftest resulterer i en 12.7-kode tilbageførsel:
Forkert transaktionsdato
Forkert MCC
Forkert sælger- eller transaktionstypeindikator
Forkert lande-/statskode
Forkert "Special Condition"-indikator
I had a similar response originally from nationwide so I opened a complaint stating that I had used all available safeguards to protect myself however merchants miscoded payments to bypass the system.
Visa Chargeback Reason Code 12.7:Invalid Data
For the sake of simplicity and standardization, card networks like Visa have created a breakdown of the acceptable causes for a customer to dispute a credit card transaction by filing a chargeback. Each of these causes has a designated "reason code," and banks assign the appropriate code to each case to show the given reason for the chargeback.
That sounds simple enough, but the reality is, the given reason for a chargeback may or may not be the true reason. Plus, each card network has its own set of reason codes—which, while nearly the same in function, nevertheless differ from one another. Keeping track of all these codes, along with the best ways to either fight or prevent each one, is challenging.
With that in mind, let’s take a look at Visa Chargeback Reason Code 12.7: Invalid Data.
What is Visa Reason Code 12.7?
Chargeback reason code 12.7 is an updated version of legacy reason code 72 (condition 2), which was phased out under the Visa Claims Resolution initiative. This code applies when a transaction was authorized, but contained incorrect or invalid data.
That definition is pretty broad and vague on its own, though. It’s true that the code could technically apply to any incorrect usage of data. However, there are a few specific information points that most commonly result in a 12.7 code chargeback:
Incorrect transaction date
Incorrect MCC
Incorrect merchant or transaction type indicator
Incorrect country/state code
Incorrect "Special Condition" indicator
Automatisk oversættelse: